RINTIHAN

RINTIHANKU


AKU MENCARI CAHAYA DALAM TERIK MENTARI
AKU MERINTIH KEHAUSAN DALAM SUNGAI MENGALIR
AKU MERAUNG KEPANASAN DALAM TIMBUNAN SALJU
AKU MENANGIS KESEORANGAN SAAT INSAN LAIN TERTAWA
AKU INI TIDAK SEMPURNA
AKU INI INSAN BIASA
AKU LAHIR DARI KELUARGA BIASA
AKU INGIN JADI LUAR BIASA
KENAPA AKU SERING DIPERSENDA
KENAPA AKU SERING DIANIAYA
AKU BAGAI INSAN TIDAK BERGUNA

YA ALLAH
BANTULAH HAMBAMU INI
CEKALKANLAH HATIKU
TABAHKANLAH HAMBAMU INI
DALAM MENCAPAI KEREDHAANMU
SEPANJANG PERJALANAN MENUJU CITA
MERENTASI ONAK DURI
MERENANGI LAUTAN BIRU
MENGHARUNGI API PANAS MEMBARA…


-SYAIFUL AZMI-
-1/2/2010-
-1300-
-4 IBNU SINA-

One response to this post.

  1. dakwah .
    1 perkataan , 1 simbol , 1 jihad , 1 cara , 1 perbuatan ,
    utk 1 ,
    mencapai keredhaan ALLAH .
    berdakwah itu baguss .
    tp lebeh bagus kalu kita bermula dengan jihad dalam diri kita ,
    dakwah dalam diri kita .
    sempurnanya diri kita ,
    barulah kita dapat tarik mad’u .
    manisnya berdakwah hanya dirasai selepas keperitan menyebarkannya di dalam mujahadah !

    Reply

Leave a Reply

