untuk aku dan mereka

aku ajak orang buat baik, tapi kenapa aku tak baik-baik?
aku ajak orang berdakwah, tapi ada seruan dakwah aku lemah.
aku ajar orang untuk berkorban demi agama, tapi bila aku perlu berkorban aku berkira.

mungkin aku ini kurang muhasabah
mungkin aku kurang ikhlas
mungkin aku bekerja untuk kepentingan peribadi

ikhwah,
tiada islilah terlewat untuk bertaubat selagi ruh ada bersama jasad
semalam biarkan berlalu, masa depan kita penentu

tiada perancangan tanpa ilmu,
tanpa ilmu kita celaru,
tanpa kita umat buntu,
tanpa umat tiada penyeru.

Leave a Reply

